Han heter Magnus, er nå 12(?) uker gammel, kjempe diger og veier ett halvt tonn. Og så har han ett brukket bakben. Derfor humper han rundt, og vi må løfte ham opp og ned trappa når han skal ut. Noe som ikke er så enkelt - siden han jo veier ett halvt tonn, er liten (det vil si ung) og derfor må på do hele tiden. Men så er han ganske så søt da. Hund nr en, den vi har fra før av, liker riktig nok ikke den nye valpen, kommer valpen litt for nær, så setter han i gang å knurre. Forhåpentligvis tar det bare litt tid, så kommer han til å like sin nye bror.

I tillegg til å kjøre rundt hele øya, så fikk vi pørve både surfing og snorkling, vi var på stranda og shoppet. Den siste dagen var vi også på en Loua, en slags utendørsmiddag hvor vi så på folk som danset.

Jeg vil bare starte med å si at jeg ikke hadde forventet at jeg skulle ha det så gøy på Hawaii som det jeg gjorde. Jeg hadde ikke forventet at oppholdet skulle følse så langt (samtidig som det var alt for kort - jeg vil tilbake!), at vi skulle få gjort alt det vi gjorde, samtiding som det ble så pass mye fritid. En av grunnen til all fritiden er nok at vi fikk veldig lite søvn, opp mellom 5 og 7 hver eneste morgen, og ikke i seng før i tolv ett tiden. Likevel gjorde det ikke noe med lite søvn, vi hadde det så gøy og fikk gjorde så mye at vi ikke rakk å tenke etter om vi var trette eller ikke. Den eneste gangen jeg kjennte meg trett var vel når vi satt litt for lenge på bussen. Særlig når vi brukte halve den første dagen, på å kjøre rundt på øya i en buss. Det var gøy å få se seg rundt, men likevel, det ble alt for mange timer tilbragt inni den bussen, (og alt for mange bilder tatt i en fart gjennom ett bussvindu).

Og plutselig var det ikke noe aktivitet på denne bloggen på over ti dager. Men jeg har en god unnskyldning - jeg dro nemlig til Hawaii. Natt til forrige onsdag dro jeg, sammen med den andre norske utvekslingsstudenten på skolen min. Vi kjørte i fire timer for å komme oss til flyplassen i Chicago, deretter var det to fly, begge på rundt fem timer, for å komme seg til Honolulu, Hawaii. Men det var verdt all reisingen. Jeg hadde det fantastisk gøy! Det var organisasjonen vår som arrangerte turen, og vi var over førti utvekslingsstudenter til sammen. Vi tilbragte 4 hele dager på Hawaii (jeg kunne godt ha vært der lengre!), pluss to dager, en for å komme seg dit, og en for å reise igjen. Hjemreisen min ble riktignok til to dager på grunn av flyturene og tidsforskjellen.

Det skal komme flere bilder - jeg jobber med saken, men det tar litt tid å plukke dem ut. Så dere blir dessverre nødt til å vente en dag eller to på å få se flere bilder og høre mer fra turen..

Jeg måtte på skolen på torsdag, lekser fikk jeg jammen meg også, men ikke mye. Mye lekser eksisterer nemlig ikke her i USA, i hvert fall ikke på skolen min. Som regel er det litt lesing og noen mattestykker ett par dager i uka. Så det er ikke noe å klage over. Ganske så fort ble det fredag også, og så, plutselig var det helg igjen - etter en to dages lang skoleuke. Det var forresten utrolig kaldt i dag morges, - 24 grader celsius. Da var det herlig å måtte gå ned til veien for å vente på hun som kjører meg til skolen. Neida, det gikk fint. Jeg var i hvert fall ikke lengre trett etter den friske og kalde luften.

Her er forresten noen bilder av den onde katten vår - og meg. Katten er jo ganske søt da. Men hunden liker henne ikke. (jeg tror forresten at han kan være en smule gal - plutselig setter han i gang og bare løper, rundt om kring i huset, ikke vet jeg, likevel er han en herlig hund da.) Uansett så løper hunden etter katten, og katten klatrer opp skjermen på vinduet som beskytter mot insekter, og blir sittende på vinduskarm nummer to, høyest mulig bort fra hunden.  Får virkelig håpe at de kommer overens til slutt, men det tar vel bare litt tid for hunden å vende seg til ett annet dyr i huset. Han er nok bare litt sjalu.

Hei, og velkommen til enda en utvekslingsblogg! Mitt navn er Elisabeth. Jeg er 17 år og bor for tiden i Wisconsin,USA for å tilbringe mitt andre år av videregåenede på en amerikansk High School. Lurer du på noe? Legg igjen en kommentar eller send en mail til: eksvela@gmail.com

Legg meg til som venn

ARKIV

· Juli 2013 · Mai 2013 · April 2013 · Mars 2013 · Februar 2013 · Januar 2013 · Desember 2012 · November 2012 · Oktober 2012 · September 2012 · August 2012 · Juli 2012

KATEGORIER

· Alt annet · Blogg · Photos · USA gjennom mine øyne · Utveksling

LINKER

· blogg.no · Få din egen blogg!

DESIGN

Designet er laget av Katrine.